وبلاگ کتابخانه عمومی آیت الله کفعمی زاهدان

( آدرس: زاهدان-خیابان آزادی-جنب شهرداری مرکزی- 05433222448)

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

وبلاگ کتابخانه عمومی آیت الله کفعمی زاهدان

( آدرس: زاهدان-خیابان آزادی-جنب شهرداری مرکزی- 05433222448)

معرفی کتاب

سه شنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۹، ۱۱:۱۳ ق.ظ

تعدادی کیسه‌ زباله‌ بردارید و در طول هفته هر یک از زباله‌ها را درون کیسه خودش بیندازید، در آخر هفته بررسی کنید که کدام یک از آن‌ها قابل بازیافت است و می توان از حجم آن‌ها و فرستادن به گورستان زباله ها جلوگیری کرد.
اگر همه زباله ها را یک جا و در یک سطل بریزیم تفکیک و تجزیه آنها بسیار هزینه بر و سخت تر خواهد شد و متوجه نمی‌شویم که حتی چیزهای با ارزشی بین آنها هست و می‌توان دوباره از آن‌ها استفاده کرد. انواع فلزات، شیشه ها، پلاستیک، کاغذ و... را که می توان دوباره با شکلی جدید مورد استفاده قرار داد.
زباله را در گورستان زباله ها دفن می کنند. آیا می‌دانید که زباله ها گاز متان تولید می‌کنند و می‌توان این گاز را از طریق لوله‌ها به کارخانه‌های اطراف منتقل کرده و به عنوان سوخت استفاده شود.
زباله را طلای کثیف هم می‌نامند و امروزه در بیشتر کشورهای جهان از هر یک از انواع زباله با شیوه های متفاوت می توان دوباره استفاده کرد.
کتاب با زباله چه کنیم از مجموعه کتاب‌های سبز با کیفیت کاغذ گلاسه و تصاویر رنگی و گویا در خصوص انواع زباله و چگونگی بازیافت و امحاء آن‌ها به کودکان و نوجوانان می‌آموزد که چگونه زباله‌هایی که به ظاهر قابل استفاده نیستند را می توان تبدیل به انرژی کرد. راه‌های ساده‌ی پیشنهادی در این کتاب نوجوانان را به حفظ محیط زیست علاقه‌مند می‌کند. با خواندن مطالب و بحث و گفت‌وگو درباره‌ی موضوع آن و انجام فعالیت های مرتبط مانند حضور در پاک‌سازی محله، کوهستان، کنار رودخانه‌ها و دریا منبع مناسب آموزشی برای نوجوانان و آشنایی بیشتر آنان با این گونه مباحث است.
f73637779.jpg

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۱/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی