وبلاگ کتابخانه عمومی آیت الله کفعمی زاهدان

( آدرس: زاهدان-خیابان آزادی-جنب شهرداری مرکزی- 05433222448)

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

وبلاگ کتابخانه عمومی آیت الله کفعمی زاهدان

( آدرس: زاهدان-خیابان آزادی-جنب شهرداری مرکزی- 05433222448)

۲۳ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است


((نشست مدرسه ای کتابخانه عمومی آیت الله کفعمی))

کتابخانه عمومی آیت الله کفعمی  در راستای گسترش فرهنگ مطالعه مفید هفتمین جنبش کتابخوانی در سال 96 را در مدرسه دخترانه اسما رقم زد. آغاز این نشست با معرفی کتابخانه آغاز شد و در ادامه به برنامه ها و خدمات کتابخانه <    چگونه عضویت و استفاده از آن شرح داده شد .

 

در این نشست6 عنوان کتاب توسط دانش آموزان معرفی شد .

خانمها سمیه نارویی-رقیه حسن زهی  - سهیلا احمدی راد  -راضیه اسلامی نیا – ماندانا نیکبخت- سمیرا شه بخش به ترتیب به معرفی کتابهای ((من چه کاره بشوم)) ((چرا چطور چگونه))(مهارتهای زندگی ))((تعلیم و تربیت نامرئی))((رازها و روشهای بهتر زیستن))((علوم ترسناک ))  پرداختند . همچنین در پایان از دانش آموزان و مربیان برای حضور در کتابخانه و همچنین شرکت در  جلسات کتابخوانی دعوت بعمل آمد .
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۶ ، ۱۱:۵۵


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۶ ، ۱۱:۴۶

http://media.iranpl.ir/d/2017/08/30/0/109911.jpg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۹۶ ، ۱۳:۱۰

Image result for ‫درسهای زندگی‬‎

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مهر ۹۶ ، ۱۰:۲۰

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مهر ۹۶ ، ۱۰:۰۴


 

 

ردیف   

 

 

عنوان کتاب               

 

1

ادبیات مکتب خانه ای ایران

2

مبانی حریم خصوصی

3

ارزیابی پارادایمی

4

گفتارها و گفتگوها ی دیگر

5

از خوشی ها و حسرت ها

6

فلسفه نظری تاریخ

7

از دور از نزدیک

8

فلسفه برای کودکان

9

اسلام و تفاوت جنسیتی

10

فرهنگ جامع علوم زمین

11

الگوهای تامین اجتماعی از دیدگاه اسلام و غرب

12

علوم انسانی در ترازوی نقد

13

اماکن تاریخی ری

14

سال های آتش و برف

15

این دو حرف

16

رشد اقتصادی شتابان در ایران

17

آسمانی و زمینی

18

تاریخ کلام امامیه

19

حرف آخر

20

حکمت اشراق(2 جلدی)



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مهر ۹۶ ، ۰۸:۳۶

Related image

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مهر ۹۶ ، ۱۰:۰۹

کامل این شعر زیبا را از دیوان حکیم الهی قمشه ایی بخوانید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مهر ۹۶ ، ۱۰:۰۶

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مهر ۹۶ ، ۱۰:۰۲

داستان‌های یک‌قل دوقل نویسنده:‌ طاهره ایبد/ انتشارات:‌ به‌نشر/ دوره ۲ جلدی

این کتاب مصور و رنگی نهمین مجلد از مجموعه داستان‌های یک‌قل و دوقل است که برای گروه سنی "ب" و "ج" تدوین یافته، شخصیت اصلی این داستان‌ها دو برادر دوقلو به نام محمدحسین و محمدمهدی هستند. یک روز که دوقلوها برای بازی به حیاط رفته بودند چشمشان به دو تا پسر بچه دیگر افتاد که توی زمین آن‌ها بازی می‌کردند. آن‌ها از بچه‌ها خواستند که از زمین بیرون بروند ولی اون بچه‌های شیطون قبول نکردند و به همین خاطر با هم دعوایشان شد و شروع به کتک زدن یکدیگر کردند ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۹۶ ، ۱۵:۰۸

قصّه‌های خواندنی مثنوی مولوی بازنویسی:‌جعفر ابراهیمی/ انتشارات: پیدایش/ تعداد صفحات: ۶۶۶

در این کتاب از مجموعه کتاب‌های «تازه‌هایی از ادبیات کهن برای نوجوانان» پانزده حکایت از حکایت‌های مثنوی برای نوجوانان و جوانان بازآفرینی شده است . در پاره‌ای موارد، حکایات با اشعار مولوی همراه است .در صفحات آغازین کتاب، شرح کوتاهی از احوال و آثار مولوی نیز ابیاتی از دفتر اول مثنوی به طبع رسیده است .«سیب‌های گندیده و مار» عنوان اولین حکایت این مجموعه است. حکایت درباره امیری است که روزی پس از شکار به باغی وارد می‌شود در آن جا باغبان را می‌بیند که با دهان باز خوابیده است و در همان حال ماری را می‌بیند که به آرامی وارد دهان مرد می‌شود .امیر رعیت‌پرور و عاقل بلافاصله باغبان را بیدار می‌کند و با تازیانه او را ابتدا وادار به خوردن سیب‌های گندیده می‌کند و آن گاه مجبور می‌سازد بدود و خودش سوار بر اسب و با تازیانه سر در پی او می‌نهد .عاقبت باغبان دچار تهوع می‌شود و آنچه را خورده به همراه مار ترسناک دفع می‌کندو در آن زمان است که مرد باغبان درمی‌یابد چرا امیر بی‌سبب او را تازیانه زده و به خوردن سیب‌های گندیده وادار کرده است .حکایت‌های دیگر کتاب عبارت‌اند از : «دوستی موش و قورباغه آبی»، «زنده شدن استخوانهای مرده»، «زاهد کوه‌نشین و درخت گلابی»، «دنبه را گربه برد»، «حکایت سبطی و قبطی»، «حکایت صوفی در جنگ»، «او پر از لیلی بود»، «بخشنده‌ای در بخارا» و ...

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۹۶ ، ۱۵:۰۷

تشنه‌لبان نوشته: حمید گروگان/ انتشارات: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان/ تعداد صفحات: ۳۱۴

این مقتل در 320 صفحه توسط حمید گروگان نویسنده سرشناس کتاب‌های کودک و نوجوان و با زبانی روان و یک دست نگاشته شده است.

نویسنده در این کتاب با رجوع به معتبرترین منابع تاریخ عاشورا، حوادث این روز بزرگ را با دقت و جز به جز روایت کرده، آن‌چنان که خواننده خود را در گرماگرم نبرد اصحاب سالار شهیدان با سپاه کفر می‌یابد و از مشاهده دلاوری‌های شهیدان کربلا به وجد آمده و بر مصیبت وارد شده به خاندان گرامی پیامبر اشک می‌ریزد.
تصویرگری و صفحه‌آرایی چشمگیر این کتاب منحصر به فرد به گونه‌ای است که نمونه‌ای زیبا و به یاد ماندنی از هنر گرافیک و تصویر سازی ایران به نمایش گذاشته شده است.
تصویرگری کتاب تشنه لبان را هاجر سلیمی‌نمین و طراحی گرافیک آن را کوروش پارسانژاد بر عهده داشته‌اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۹۶ ، ۱۵:۰۵

1. برج قحطی  نویسنده: هادی حکیمیان/ انتشارات: شهرستان ادب/ تعداد صفحات: ۴۳۷

برح قحطی رمانی است تاریخی اما آنچه او از تاریخ روایت می‌کند، تا پیش از این کمتر به گوش مردم رسیده است. نویسنده این رمان، روایت تاریخ را از کوچه‌ها و خیابان‌های پرحادثه پایتخت و استان‌های بزرگ کشور خارج می‌کند و به میان دیوارهای خشت و گلی دیار کویری ایران می‌برد. روایت او از تاریخ روایتی است بومی و سرشار از ظرائف مردم‌شناسانه مردم کویر که ساخت و پرداخت آنها در دل یک رمان تنها از نویسنده‌ای که خود پرورش یافته در این دیار باشد بر می‌آید. از سوی دیگر این رمان آکنده است از خرده‌روایت‌هایی که تنها در دل زیست بوم سرزمینی چون یزد می‌توان سراغ از آن گرفت. خرده روایت‌هایی که زندگی و زیست بومی مردمان این سرزمین را می‌سازد و شیرینی آن است که بر دلنشینی کار می‌افزاید.

رمان برج قحطی از منظر زبان روایت نیز اثری است قابل تامل. حکیمیان در رمان خود تلاش کرده تا برپایه فرهنگ بومی خود، از واژگان و عباراتی بهره ببرد که خاص مردمان این دیار است و در بطن زندگی آنها جاری است. به عبارت دیگر او چنانچه خودش به آن معترف است، سعی نکرده روایت سرزمینش را با زبان معیار پایتخت نشینان روایت کند. از نگاه او مردم خود می‌بایست داستان خود را روایت کنند و برای این روایت بی‌شک آنها تنها می‌توانند و باید از زبان معیار روزمره خود بهره ببرند. به این اعتبار کار حکیمیان در این بخش تنها پایندی به اصول روایی منطقه یزد، اثری به جذاب وقابل اعتنا خلق کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۹۶ ، ۱۵:۰۴


Image result for ‫شهادت امام سجاد‬‎

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مهر ۹۶ ، ۱۵:۱۲

.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مهر ۹۶ ، ۰۸:۳۲

باحضور معاون فرهنگی بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس و جمعی از کتابداران و کارشناسان اداره کل کتابخانه های عمومی استان؛

از خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران شاغل در کتابخانه های عمومی استان تقدیر شد

تجلیل

طی مراسمی که در کتابخانه استاد کامبوزیا شهرستان زاهدان و با حضور جمعی از کتابداران و کارشناسان اداره کل کتابخانه های عمومی استان برگزار شد، از خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران شاغل در کتابخانه های عمومی استان تجلیل شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان؛ همزمان با ایام هفته دفاع مقدس و به پاس تجلیل از رشادت های شهدا و جانبازان دفاع مقدس و مدافعان حریم اسلامی از خانواده های شاغل این عزیزان تجلیل شد.

اسفندیار زیدآبادی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گفت: هرچه داریم از برکت خون شهداست و امنیت و آسایش امروز ما مدیون خون شهدای ۸سال دفاع مقدس، شهدای مدافع وطن و شهدای مدافع حرم است.

حجت الاسلام کاظم زحمتکش هم که به عنوان سخنران این مراسم حضور داشت با اشاره به هفته امر به معروف ونهی از منکر گفت: امام حسین (علیه السلام) می فرمایند هدف من از قیام، احیای امر جدم رسول خداست و امر رسول خدا اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

وی افزود: شهدا نیز برای احیای امر به معروف به میدان مبارزه شتافتند و امنیت امروز ما مدیون خون این عزیزان است.

در ادامه این مراسم از خانواده های محترم شهدا جانبازان و رزمندگان شاغل در اداره کل کتابخانه های عمومی استان با اهدای لوح و جوایزی تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است در پایان این مراسم شرکت کنندگان در این همایش با حضور بر گلزار شهدا، به مقام شهدا ادای احترام کردند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مهر ۹۶ ، ۱۰:۱۴

حججی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مهر ۹۶ ، ۱۰:۰۱

همزمان با هفته دفاع مقدس؛

ایثارگران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تقدیر می‌شوند

بزرگداشت ایثارگران

نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور همزمان با ایام هفته دفاع مقدس، با برگزاری ۳۱ مراسم استانی، از ایثارگران فعال در این نهاد تقدیر خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، به منظور پاسداشت ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ولایت‌مداری، مقاومت، ایثار، جهاد، شهادت و خودباوری دینی و ملی؛ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس برنامه‌های متنوعی در سطوح استانی و کتابخانه‌ای اجرا می‌کند.

بر این اساس طی همایش‌های تکریم در ۳۱ استان کشور، از ۶۵۰ نفر از خانواده‌های معظّم شهدا، ایثارگران کتابدار و نیز سایر فعالان برجسته حوزه دفاع مقدس تجلیل خواهد شد که از این میان ۱۷۳ نفر از خانواده معظّم شهداء، ۲ نفر آزاده، ۳۶ نفر جانباز، ۱۲۹ نفر رزمنده (بالای سه ماه حضور در جبهه) و ۳۱۰ نفر از خانواده ایثارگران محترم هستند.

همچنین از دو نویسنده فعال و تاثیرگذار حوزه دفاع مقدس در هر استان نیز تقدیر خواهد شد و رونمایی از کتاب‌های تازه منتشر شده با موضوع دفاع مقدس، جهاد و شهادت، از دیگر برنامه‌های مراسم تکریم استانی خواهد بود که تاریخ، ساعت و محل برگزاری این مراسم به تفکیک هر استان به شرح زیر ارائه می‌شود.

ردیف

استان

روز

تاریخ

مکان

۱

اردبیل

پنج شنبه

۹۶/۷/۶

تالار بیضای اردبیلی

۲

اصفهان

چهارشنبه

۹۶/۷/۵

کتابخانه ابن مسکویه

۳

ایلام

سه شنبه

۹۶/۷/۴

تالار اداره کتابخانه های شهرستان مهران

۴

آذر شرقی

دوشنبه

۹۶/۷/۳

تالارنخجوانی کتابخانه مرکزی تبریز

۵

آذر غربی

سه شنبه

۹۶/۷/۴

تالارکتابخانه مرکزی

۶

البرز

سه شنبه

۹۶/۷/۴

تالار کتابخانه امیرکبیر کرج

۷

بوشهر

دوشنبه

۹۶/۷/۳

کتابخانه عمومی شهدای باغ زهرا س

۸

تهران

سه شنبه

۹۶/۷/۴

کتابخانه محقق حلی

۹

چهارمحال و بختیاری

سه شنبه

۹۶/۷/۴

سالن بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس

۱۰

خراسان جنوبی

یکشنبه

۹۶/۷/۲

سالن اجتماعات بانک ملی

۱۱

خراسان رضوی

چهارشنبه

۹۶/۷/۵

سالن اجتماعات کتابخانه فرزانه

۱۲

خراسان شمالی

پنج شنبه

۹۶/۷/۶

کتابخانه عمومی علامه دهخدا

۱۳

خوزستان

سه شنبه

۹۶/۷/۴

سالن کتابخانه مرکزی

۱۴

زنجان

سه شنبه

۹۶/۷/۴

محل کتابخانه عمومی سهروردی

۱۵

سمنان

سه شنبه

۹۶/۷/۴

تالار استاد فرهنگ شکوهی کتابخانه مرکزی

۱۶

سیستان و بلوچستان

چهارشنبه

۹۶/۷/۵

سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی

۱۷

فارس

چهارشنبه

۹۶/۷/۵

سالن همایش های حوزه هنری

۱۸

قزوین

چهارشنبه

۹۶/۷/۵

تالار کتابخانه علامه رفیعی

۱۹

قم

دوشنبه

۹۶/۷/۳

تالار غدیر

۲۰

کردستان

چهارشنبه

۹۶/۷/۵

تالارکتابخانه شهید مطهری

۲۱

کرمان

چهارشنبه

۹۶/۷/۱۲

تالار باستانی پاریزی کتابخانه مرکزی کرمان

۲۲

کرمانشاه

چهارشنبه

۹۶/۷/۵

سالن اجتماعات اداره کل

۲۳

کهگیلویه

چهارشنبه

۹۶/۷/۵

تالارکتابخانه آیت الله ملک حسینی

۲۴

گلستان

دوشنبه

۹۶/۷/۳

سالن محیط زیست

۲۵

گیلان

سه شنبه

۹۶/۷/۴

سالن اجتماعات اداره کل

۲۶

لرستان

پنج نشبه

۹۶/۷/۶


۲۷

مازندران

دوشنبه

۹۶/۷/۳

سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

۲۸

مرکزی

دوشنبه

۹۶/۷/۳

سالن شهدای مدافع حرم کتابخانه حصیبی

۲۹

هرمزگان

سه شنبه

۹۶/۷/۴

سالن اجتماعات کتابخانه آل محمد ع شهرستان میناب

۳۰

همدان

چهارشنبه

۹۶/۷/۵

سالن اجتماعات اداره کل استان

۳۱

یزد

دوشنبه

۹۶/۷/۳

کتابخانه دکتر جوادی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مهر ۹۶ ، ۰۹:۰۸

کتابخوان مهر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مهر ۹۶ ، ۰۹:۰۱


۴ کتاب طرح کتاب خوان مهرماه ۱۳۹۶ معرفی شد

چهار کتاب «برج قحطی» نوشته هادی حکیمیان، «تشنه لبان» نوشته حمید گروگان، «قصه های خواندنی مثنوی مولوی» بازنویسی جعفر ابراهیمی، «داستان های یک قل دو قل» نوشته طاهره ایبد در قالب طرح کتاب‌خوان مهر ماه ۱۳۹۶ معرفی شد.

چهار کتاب «برج قحطی» نوشته هادی حکیمیان، «تشنه لبان» نوشته حمید گروگان، «قصه های خواندنی مثنوی مولوی» بازنویسی جعفر ابراهیمی، «داستان های یک قل دو قل» نوشته طاهره ایبد در قالب طرح کتاب‌خوان مهر ماه ۱۳۹۶ برای استفاده علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، چهار کتاب‌ چهار کتاب «برج قحطی» نوشته هادی حکیمیان، «تشنه لبان» نوشته حمید گروگان، «قصه های خواندنی مثنوی مولوی» بازنویسی جعفر ابراهیمی، «داستان های یک قل دو قل» نوشته طاهره ایبد برای طرح کتاب‌خوان ویژه مهرماه ۱۳۹۶ از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور معرفی شدند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مهر ۹۶ ، ۰۹:۰۰