وبلاگ کتابخانه عمومی آیت الله کفعمی زاهدان

( آدرس: زاهدان-خیابان آزادی-جنب شهرداری مرکزی- 05433222448)

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

وبلاگ کتابخانه عمومی آیت الله کفعمی زاهدان

( آدرس: زاهدان-خیابان آزادی-جنب شهرداری مرکزی- 05433222448)

۳۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۵ ، ۱۱:۴۷

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۵ ، ۰۸:۰۴
با حضور اعضاو کتابداران کتابخانه آیت الله کفعمی خراسانی زاهدان برگزار شد؛                                        چهارمین نشست کتاب‌خوان مردادماه با معرفی 6 کتاب
.در این نشست 6 کتاب (کلیات نظامی)،( دیوان حکیم ابوالمجدود بن آدم سنایی غزنوی)،( پناهگاه شیطان)،( قیام مهدی(عج) منتظر ماست )،( چگونه میلیونر شویم)و کتاب عباس دست طلا  به اشتراک گذاشته شد .
 
ککتاب:کلیات نظامی نویسنده: الیاس بن یوسف 614؟ ق. –با موضوع شعر فارسی - قرن6  توسط علیرضا فلاحتی معرفی‌شد."این کتاب مجموعه ای شامل پنج گنج یا خمسه نظامی است که توسط.در مقدمه مجلد اول به احوال و آثار نظامی، همچنین شیوه تصحیح خمسه نظامی اشاره شده است
 
ککتاب: دیوان حکیم ابوالمجدود بن آدم سنایی غزنوی نویسنده مجدود بن آدم سنایی
توسط خانم صفورا جهانتیغ یکی از اساتید دانشگاه ارائه گردید.
  در این کتاب میخوانیم،سنایی شاعر بزرگ و پرمایة ادب پارسی از جمله شاعران برجسته ای است که آثارش از جهات کمیت و کیفیت در خور توجه و بررسی است. از میان آثار این سخنور کم نظیر، دیوان اشعار گران سنگ وی از ظرافت‌ها و لطایف خاص برخوردار است که از جهت ادبی‏‏ و فکری و زبانی و تنوع مضامین مختلف جایگاه ویژه و استواری دارد.
 
کتاب: پناهگاه شیطان نویسنده محمد شریفی اشکوری توسط بهاره جعفری عضو فعال کتابخانه معرفی گردید.
براساس آیات و روایات غیبت از گناهان کبیره و ارتکاب آن موجب کیفر و عذاب دوزخ است. در این کتاب به اختصار غیبت و انواع آن و فلسفه حرمت آن، توصیف شده سپس راههای درمان آن بیان شده است. فخرفروشی، حسد، تمسخر و دورویی و نفاق برخی از عوامل و مقدمات غیبت است که در این کتاب، آثار سوء و نحوه پیشگیری و اصلاح آنها با استناد به آیات و روایات توضیح داده شده است در قوانین اخلاقی اسلام نه ظلم و تجاوز روا ست ونه ستم پذیری و زبونی –نه مادی صرف بودن و فرو رفتن در پول و مقام و ریاست و جاه و شهوات و نه انزار و رهبانیت و دوری از مادیگری طبیعی بشر در این زندگی اسلامی غیبت و بدگویی و تهمت و حسادت و سخن چینی از رذایل انسانیت محسوب میشود.
 
 *کتاب: قیام مهدی(عج) منتظر ماست: نویسنده سید حسن فیروز آبادی ازانتشارات دانشگاه عالی دفاع ملی میباشد که توسط ابوالفضل پاکدل عضو کتابخانه ارائه شد.                                                                                                                                                    کتاب "قیام مهدی(عج) منتظر ماست" نوشته سردار سرلشگر سید حسن فیروز آبادی در ابتدا اقدام به بررسی مطالبی کلی در ارتباط با زندگی نامه حضرت از تولد تا غیبت صغری و کبری پرداخته است.
این نویسنده مهدوی در ادامه در بخشی با عنوان "برای عذرتقصیر و عرض فقر" اقدام به انتشار مطالبی در ارتباط با امامان معصوم(ع)کرده است.
در ادامه این کتاب در بخشی با عنوان "راهبردهای دولت زمینه ساز در توسعه پایدار طوع و رغبت مهدوی" مطالبی ازجمله، زمینه سازی طوع و رغبت، حقیقت طلوع و رغبت، جامعه ایده آل، ملاک جامعه مهدوی، مخاطبان ترغیب، موضوع بندی ترغیب، استدلال پذیری ظهور، هنرمداری و رسانه مندی ترغیب مهدوی، دولت زمینه ساز و ترغیب مهدوی مورد بررسی قرار گرفته است.

کتاب: چگونه میلیونر شویم : نویسنده برایان تریسی را راضیه کیخااز اعضای کتابخانه ارائه کرد
همه دوست دارند که ثروتمند شوند .بعضی از افراد فقط نمی دانند که از کجا شروع کنند شما میتوانید به شیوه خودتان ثروتمند شوید و میتوانید از همین امروز شروع کنید این توصیه های کاربردی باعث میشود که شما مسیرتان را به سوی میلیونر شدن در ذهن تان تجسم کنید و شما را قادر میسازد تا اهدافی برای خود تعیین کنید تا اینکه نسبت به آن درامدی که تا بحال آرزویش را داشته اید در آمد بیشتری داشته باشید در اینجا شش تمرین متفاوت ارائه میگردد که با استفاده از انها میتوانید در ذهن تان تصور کنید که چگونه میتوانید به تمکن مالی دست یابید و میلیونر شوید1. چگونه درامدتان را بیشتر کنید2. تعیین هدف3.رسیدن به تمکن مالی4.آینده را پیش بینی کنید5.چگونه با استفاده از تکنیک اندیشه گشایی میلیونر شویم6پولتان را پس انداز کنید و میلیونر شوید
 
 
کتاب: عباس دست طلا   نویسنده محبوبه معراجی پور                                                                                                                                                              معرفی توسط مریم نشاط پور (کتابدار )                                                                                                                                          این کتاب نگاهی به عملکرد بسیجیان فنی و تعمیر کار واحد پشتیبانی و تدارکات سپاه پاسداران در دوران هشت سال دفاع مقدس دارد.
خاطره نگار اثر، ماجرا ها را از زمانی که کمتر از دو ماه از آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران گذشته، آغاز می کند. عباس علی باقری با مروری کوتاه بر زندگی اش و دودلی های خود برای حضور در جبهه ها، از زمانی می گوید که تصمیم می گیرد برای دو هفته به جبهه برود و ببیند در آن جا چه کاری از دستش برمی آید.
بخش دیگری از کتاب «عباس دست طلا» به ماجرای حضور خانواده باقری در اهواز و منطقه جنگی اختصاص دارد. فعالیت های وی تا پایان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران ادامه پیدا می کند و مهارت او در تعمیر خودرو ها باعث می شود تا به او لقب عباس دست طلا را بدهند.
 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۵ ، ۰۷:۵۳

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۵ ، ۱۱:۲۹


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۵ ، ۰۷:۴۷

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۵ ، ۱۶:۰۵

                

چکیده کتاب :این کتاب شامل مجموعه سخنرانی ها و مصاحبه های استاد شهید مرتضی مطهری درباره انقلاب اسلامی ایران است. دو سخنرانی از این مجموعه که در زمان اوج نهضت اسلامی ایراد شده، تحت عناوین اهداف روحانیت در مبارزات و مفهوم آزادی عقیده، بخش اول و دوم این کتاب را تشکیل می دهند. بخش سوم این کتاب، تحلیل انقلاب اسلامی نام گرفته که مجموع دو سخنرانی همراه با پرسش و پاسخ آن متفکر شهید است. بخش چهارم کتاب، مجموع سخنرانی های آن استاد شهید با موضوع آینده انقلاب اسلامی ایران است که شامل هفت سخنرانی است. بخش پنجم این کتاب نیز درباره جمهوری اسلامی است که شامل یک مصاحبه مطبوعاتی و سه مصاحبه تلویزیونی است....

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۵ ، ۱۷:۰۵


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۵ ، ۱۷:۰۴

دانشنامه امام علی(ع)

دانشنامه امام علی(ع) دایره المعارفی است موضوعی در زمینه شخصیت، سیره و اندیشه ­های  امیرالمؤمنین(ع) و پدیده ­های معاصر و پس از عصر آن حضرت که پیوندی وثیق با شخصیت و مکتب آن بزرگوار دارد. که در شش هزار صفحه و دوازده جلد سامان یافته است. هم اکنون این اثر گرانبها برای چهارمین بار توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تجدید چاپ گردیده است.
     این اثر شامل یکصد و سی مدخل اصلی و حدود سه هزار مدخل فرعی است که با همکاری بیش از دویست تن از دانشوران و استادان حوزه و دانشگاه تألیف شده است. همچنین دانشنامه امام علی(ع) برگزیده کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، برترین پژوهش دینی کشور ، کتاب سال حوزه و کتاب سال ولایت می باشد.
     برخی از نویسندگان این مجموعه عبارتند از حضرات اساتید و دانشوران: عبدا... جوادی آملی، سیدمرتضی عسگری، سیدجعفر شهیدی، رضا استادی، سیدجعفر مرتضی عاملی، رضا داوری، سیدجعفر سیّدان، علی ربانی گلپایگانی، سیدمحمدرضا مدرسی، محمدهادی معرفت، محمد سروش، رسول جعفریان، سیدمصطفی محقق داماد، علی دوانی، محمدعلی سادات، مهدی مهریزی، محمدعلی جاودان و ....
     ساختار علمی دانشنامه امام علی(ع) در ده زمینه کلان به سامان شده است. هریک از محورهای کلان نیز به فراخور تنوع و میزان مقالات به شاخه ­های تخصصی­ تر تقسیم شده و در یک یا چند مجلد عرضه شده است. علاوه بر دوازده جلد اصلی، یک مجلد نیز با عنوان « درآمد» حاوی مقدمه اصلی اثر، فهارس تفصیلی، نمایه­ های موضوعی، چکیده مقالات، شناختنامه قلمزنان و همکاران و ... فراهم شده است. ساختار موضوعی و فهرست مدخل­های اصلی به صورت زیر است:
     جلد اول: حکمت و معرفت؛ جلد دوم: مبدأ و معاد ؛ جلد سوم: نبوت و امامت؛ جلد چهارم: اخلاق و سلوک؛ جلد پنجم: حقوق؛ جلد ششم: سیاست؛ جلد هفتم: اقتصاد؛ جلد هشتم: تاریخ؛ جلد نهم: تاریخ؛ جلد دهم: سیره؛ جلد یازدهم: سیره؛ جلد دوازدهم: مرجع­ شناسی.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۵ ، ۱۶:۴۲

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۵ ، ۱۶:۳۸

قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله و سلم):

تُقْبِلُوا إِلَیَّ بِسِتِّ خِصَالٍ أَتَقَبَّلُ لَکُمْ بِالْجَنَّةِ إِذَا حَدَّثْتُمْ فَلَا تَکْذِبُوا 
وَ إِذَا وَعَدْتُمْ فَلَا تُخْلِفُوا وَ إِذَا ائْتُمِنْتُمْ فَلَا تَخُونُوا وَ غُضُّوا
أَبْصَارَکُمْ وَ احْفَظُوا فُرُوجَکُمْ وَ کُفُّوا أَیْدِیَکُمْ وَ أَلْسِنَتَکُمْ


شش چیز را براى من بپذیرید تا من بهشت را برایتان بپذیرم: 
هنگامى که سخن مى گوئید، دروغ نگوئید 
و هنگامى که وعده مى دهید، خلف وعده نکنید
و هنگامى که امانتى به شما سپرده مى شود، پس خیانت نکنید
چشمان خود را (بر حرام) ببندید و پاکدامن باشید 
و دست و زبانتان را (از گناه) نگه دارید.

                                                                            بحارالأنوار جلد : 66 صفحه : 371

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۵ ، ۱۶:۱۳

به گمان من یکى از بدترین و پرخسارت‌ترین تنبلى‌ها،

تنبلى در خواندن کتاب است. 

کارى کنیم که کتابخوانى یک امر رائج بشود

و کتاب از دست جوان ما نیفتد.

                                                                             رهبرانقلاب 04/29/1390 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۵ ، ۱۶:۰۹


                                                                                                                                         خوش آمدید به کوچه های صبح و اذان؛ به کوچه های صبح و سلام، به کوچه های عصر و خسته نباشید!
  
خوش آمدید، چشم هایی که در تولد پروانه ها بودید و دیدید آسمان را که میزبان چقدر پرواز بود!

خوش آمدید، دست های از طواف زخم ها و گلوله ها برگشته! این خاک، این خاک مقدس، خودش را زیر گام های شما به یاد می آورد. شما، پرچمی دیگر از سربلندی و عزت، بر تارک این خاک همواره پیروز هستید. چقدر بوی کمیل و عاشورا در شانه های شما پیچیده است! چقدر بوی پروانه ها و بوی پروازهای بی برگشت می دهید!
چشمانشان، رستنگاه نسیم و ستاره است و همواره از دهانشان، طنین مقاومتی سرخ می تراود.

می آیند با بال هایی زخمی، اما سربلند و استوار. خیابان در خیابان، بوی عود و اسپند است و وفور واژه های روشن آمدن.

کوچه در کوچه، سمفونی بهار است که فرزندان آفتاب را به استقبال آمده است.

می آیند و انتظار کبود مادرانشان، با شوق تغزل به پایان می رسد.

می آیند و برف آن همه دلواپسی، در هرم نفس هایشان ذوب می شود.

شهر قد راست می کند و باد، سرزمین خورشید را بذر حماسه می پاشد؛ به یمن آمدنشان. عاشقان! برقرار باد بی قراری تان که لحظه های عارفانه ایثار را خوش درخشیدید!

با کوله باری سبز از همت و ایمان، رفتید و بازمی گردید با کفش هایی از غرور و جاودانگی.

شکسته اید قفل های ظلمت و تیرگی را و از چشمان سپیده دمان سر برآورده اید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۵ ، ۱۵:۵۷





         


با حضور نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه زاهدان وجمعی از مسئولین استان ازمنتخبین استانی جشنواره کتابخوانی رضوی تجلیل شد
همزمان با میلاد پر برکت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت،امام رضا (علیه السلام )در مراسمی از منتخبین جشنواره کتابخوانی رضوی تجلیل شد.
اسفندیار زیدآبادی مدیر کل محترم کتابخانه های عمومی استان گفت:این جشنواره با همکاری بنیاد فرهنگی امام رضا (علیه السلام )و نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار شد .که در استان سیستان و بلوچستان حدود 3هزار نفر در بخش مکتوب و الکترونیکی به صورت انفرادی و خانوادگی حضور یافتند .
وی ادامه داد در پایان این جشنواره از 20 نفر از شرکت کنندگان در بخش استانی تجلیل گردیدو یک نفر نیز بعنوان منتخب کشوری برگزیده شد که از وی در تهران تقدیر شد.
گفتنی است در حاشیه این مراسم نمایشگاه کتاب از منابع مرتبط با زندگینامه امام رضا علیه سلام و همچنین کارگاه نقاشی برای کودکان و نوجوانان برگزار گردید و به شرکت کنندگان جوایزی اهدا شد .
در پایان این مراسم شرکت کنندگان به بیرق حرم مطهر امام هشتم (علیه سلام) تبرک جستند
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۵ ، ۱۵:۳۴
بازدید گروه «سنجش و ارزیابی عملکرد نهاد» از سیستان و بلوچستان

گروه «سنجش و ارزیابی عملکرد نهاد» در ادامه بازدیدهای استانی، از اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی و کتابخانه‌های نهادی سیستان و بلوچستان بازدید می‌کند.


به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، گروه «سنجش و ارزیابی عملکرد نهاد» در ادامه بازدیدهای خود و جهت بررسی عملکرد استان‌ها از روز بیست و پنجم مردادماه، بازدید از کلیه کتابخانه‌های نهادی و اداره کل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان را آغاز و پس از جمع‌بندی موارد و نکات مورد نظر در بیست و هفتم مرداد به ماموریت خود خاتمه می‌دهد.

با توجه به لزوم نظارت بر نحوه عملکرد و ارزیابی مدیران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از نظر تعامل با دیگر نهادها و مراجع قانونی استان‌ مربوطه، بهبود خدمات کتابخانه‌های استان، ارتقای سطح رضایت کتابداران و همکاران نهاد، انجام دقیق دستورالعمل‌ها و دقت در پایبندی به ضوابط و مقررات و دیگر شاخص‌های مربوطه، گروه سنجش و ارزیابی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از واحد‌های مختلف نهاد، بازدید و ارزیابی می‌کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۹۵ ، ۰۸:۱۴

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۹۵ ، ۱۸:۵۰

احادیث گهر باری از امام رضا (ع) :

- همانا نماز ،بهترین عبادت برای خداست .

- خسیس بودن آبروی انسان را از بین می برد .

- خود را باکار مداوم خسته نکنید وبرای خود تفریح وتنوع قرار دهید ولی از کاری که درآن اسراف باشد یا شما رادراجتماع سبک کند پرهیز کنید .

- کسی که گره از کار مومنی رابگشاید وشادش کند ،خداوند هم درروز قیامت ،کار بسته اورا می گشاید .

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۵ ، ۱۸:۳۷

کتابخانه عمومی آیت الله کفعمی برگزار میکند:

کتــــــــــاب خـــــــــــوان

نشست به اشتراک گذاری کتاب ها ی خوانده شده

زمان برگزاری شنبه 30مرداد1395 از ساعت 10الی 11:30

آدرس : خیابان آزادی -جنب شهرداری مرکزی

        علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و معرفی کتاب در این نشست می توانندبه کتابخانه آیت الله کفعمی مراجعه نمایند .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۵ ، ۱۰:۵۶
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۵ ، ۱۸:۳۹


جمع خوانی کتاب " عباس دست طلا"

زمان : یکشنبه : 1395/05/17

مکان : کتابخانه آیت الله کفعمی

از تمامی علاقمندان دعوت می شود در این برنامه شرکت کنند.

http://ketabkhon.ir/Admin/centralimages/material/2894-3701.jpg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۵ ، ۱۱:۰۳