وبلاگ کتابخانه عمومی آیت الله کفعمی زاهدان

( آدرس: زاهدان-خیابان آزادی-جنب شهرداری مرکزی- 05433222448)

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

وبلاگ کتابخانه عمومی آیت الله کفعمی زاهدان

( آدرس: زاهدان-خیابان آزادی-جنب شهرداری مرکزی- 05433222448)

معرفی کتاب به مناسبت دهه کرامت

دوشنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۳۲ ق.ظ

بسته کتابی با موضوع دهه کرامت 

انتشارات سروش در آستانه ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت بسته کتاب‌های خود با مضمون کرامت و مقام دختر را برای مطالعه علاقه‌مندان معرفی کرد.

 این کتاب ها با نام‌های " دختران آفتاب" تألیف امیرحسین بانکی، محمد دانشگر و محمدرضا رضایتمند ، " رضا رضا" نوشته فریبا کلهر و جلد پنجم مجموعه "سیره معصومان (ع)"  نوشته سیدمحسن امین و علی حجتی کرمانی عرضه شده است.

 

دختران آفتاب

 کتاب "دختران آفتاب" به نویسندگی امیرحسین بانکی، بهزاد دانشگر و محمدرضا رضایتمند اگرچه داستان است، در واقع تحقیقی روان شناختی و جامعه شناختی، فرهنگی و دینی درباره زنان است. "دختران آفتاب" خواسته است زن و منزلت و شخصیت و هویت او را بشناساند؛ به خودش، به مَردَش، به جامعه اش، و به تاریخ گذشته و سرنوشت آینده اش؛ همان گونه که هست و همان گونه که باید باشد. و همین گونه است که او را از طفیلی مرد بودن می رهاند و نشان می دهد که در عین زن بودن هیچ از مراتب و کمالات انسانی کم ندارد.

همسفران "دختران آفتاب" به سرمنزل تفکری می رسند که انسان را می بیند و اعتبار می بخشد؛ خواه زن باشد خواه مرد. تفکری که حجاب و غبار شبهه ها، تلالو انوار بی بدیلش را کورسویی خواسته است و چون این غبار، برای همسفران دختران آفتاب فرو می نشیند، تلالو آن انوار، آنها را به خانواده و اجتماع می برد. شرافت مادری را در خانواده ای که پایه و اساس انسان سازی است به آنها یادآوری می کند، نقش های اجتماعی و لوازم آن چون روابط زن و مرد، پوشش و حجاب، حیا و غیرت را توضیح می دهد. سرمنزل مقصود "دختران آفتاب" دامان پرمهرومحبت مادری است که سرچشمه همه نیکی هاست. مادری که فاطمه خوبی هاست و زهره روشنایی ها.

این کتاب از معدود داستان هایی است که بیش از یک نویسنده دارد و سبب آن هم چند جنبه ای بودن محتوای آن است.

چاپ بیستم "دختران آفتاب" در ۴۸۰ صفحه با قیمت 25 هزار تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 

رضا رضا

کتاب "رضا؛ رضا" از مجموعه کتاب های نوجوانان داستان سال هایی از زندگی امام هشتم است که خلیفه وقت، مأمون، ایشان را ولیعهد خود می‌خواهد و آن حضرت بنا به مصالح زمان و برای آینده اسلام این ولیعهدی را با شروطی می‌پذیرند. اما مأمون که نمی توانست با هیچ حیله ای جلو تأثیر حضور آن حضرت به نفع اسلام و علیه خود را بگیرد سرانجام ایشان را مسموم می کند و به شهادت می‌رساند.

در این کتاب می‌خوانیم که آن حضرت چه تلاش هایی کرده‌اند تا تشیّع زنده بماند. همچنین گوشه‌ای از ماجرای مجالس مناظره مختلفی که مأمون ترتیب می‌داده تا امام را رسوا کند، لکن امام(ع) با بحث‌ های علمی و منطقی رقیبان را شکست می داده‌اند آمده است.

این اثر  با قیمت 900 تومان در اختیار نوجوانان قرار گرفته است.

 

سیره معصومان

مجموعه "سیره معصومان(ع)" اثری در حوزه شناخت ائمه معصوم(ع) است که در پنج جلد و شش مجلد نوشته و منتشر شده است. جلد پنجم این اثر در مورد تاریخ زندگی و شرح حیات انسانی و دوره امامت امام محمد باقر(ع)، امام جعفر صادق(ع) تا دوره های زندگانی امام موسی کاظم(ع)، امام رضا(ع)، امام جواد (ع)، امام هادی(ع)، عهد امامت امام یازدهم امام حسن عسگری(ع) و ولادت و غیبت امام دوازدهم حضرت امام مهدی(عج) از آغاز تا پایان غیبت صغری در سال ۳۲۹ هجری یعنی شروع غیبت کبری، سخن گفته است.

چاپ سوم از جلد پنجم این اثر در 414 صفحه و با قیمت 16 هزار تومان منتشر شده است.

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی