وبلاگ کتابخانه عمومی آیت الله کفعمی زاهدان

( آدرس: زاهدان-خیابان آزادی-جنب شهرداری مرکزی- 05433222448)

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

وبلاگ کتابخانه عمومی آیت الله کفعمی زاهدان

( آدرس: زاهدان-خیابان آزادی-جنب شهرداری مرکزی- 05433222448)

کتابهای معرفی شده در چهارمین نشست کتابخانه

يكشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۵۳ ق.ظ
با حضور اعضاو کتابداران کتابخانه آیت الله کفعمی خراسانی زاهدان برگزار شد؛                                        چهارمین نشست کتاب‌خوان مردادماه با معرفی 6 کتاب
.در این نشست 6 کتاب (کلیات نظامی)،( دیوان حکیم ابوالمجدود بن آدم سنایی غزنوی)،( پناهگاه شیطان)،( قیام مهدی(عج) منتظر ماست )،( چگونه میلیونر شویم)و کتاب عباس دست طلا  به اشتراک گذاشته شد .
 
ککتاب:کلیات نظامی نویسنده: الیاس بن یوسف 614؟ ق. –با موضوع شعر فارسی - قرن6  توسط علیرضا فلاحتی معرفی‌شد."این کتاب مجموعه ای شامل پنج گنج یا خمسه نظامی است که توسط.در مقدمه مجلد اول به احوال و آثار نظامی، همچنین شیوه تصحیح خمسه نظامی اشاره شده است
 
ککتاب: دیوان حکیم ابوالمجدود بن آدم سنایی غزنوی نویسنده مجدود بن آدم سنایی
توسط خانم صفورا جهانتیغ یکی از اساتید دانشگاه ارائه گردید.
  در این کتاب میخوانیم،سنایی شاعر بزرگ و پرمایة ادب پارسی از جمله شاعران برجسته ای است که آثارش از جهات کمیت و کیفیت در خور توجه و بررسی است. از میان آثار این سخنور کم نظیر، دیوان اشعار گران سنگ وی از ظرافت‌ها و لطایف خاص برخوردار است که از جهت ادبی‏‏ و فکری و زبانی و تنوع مضامین مختلف جایگاه ویژه و استواری دارد.
 
کتاب: پناهگاه شیطان نویسنده محمد شریفی اشکوری توسط بهاره جعفری عضو فعال کتابخانه معرفی گردید.
براساس آیات و روایات غیبت از گناهان کبیره و ارتکاب آن موجب کیفر و عذاب دوزخ است. در این کتاب به اختصار غیبت و انواع آن و فلسفه حرمت آن، توصیف شده سپس راههای درمان آن بیان شده است. فخرفروشی، حسد، تمسخر و دورویی و نفاق برخی از عوامل و مقدمات غیبت است که در این کتاب، آثار سوء و نحوه پیشگیری و اصلاح آنها با استناد به آیات و روایات توضیح داده شده است در قوانین اخلاقی اسلام نه ظلم و تجاوز روا ست ونه ستم پذیری و زبونی –نه مادی صرف بودن و فرو رفتن در پول و مقام و ریاست و جاه و شهوات و نه انزار و رهبانیت و دوری از مادیگری طبیعی بشر در این زندگی اسلامی غیبت و بدگویی و تهمت و حسادت و سخن چینی از رذایل انسانیت محسوب میشود.
 
 *کتاب: قیام مهدی(عج) منتظر ماست: نویسنده سید حسن فیروز آبادی ازانتشارات دانشگاه عالی دفاع ملی میباشد که توسط ابوالفضل پاکدل عضو کتابخانه ارائه شد.                                                                                                                                                    کتاب "قیام مهدی(عج) منتظر ماست" نوشته سردار سرلشگر سید حسن فیروز آبادی در ابتدا اقدام به بررسی مطالبی کلی در ارتباط با زندگی نامه حضرت از تولد تا غیبت صغری و کبری پرداخته است.
این نویسنده مهدوی در ادامه در بخشی با عنوان "برای عذرتقصیر و عرض فقر" اقدام به انتشار مطالبی در ارتباط با امامان معصوم(ع)کرده است.
در ادامه این کتاب در بخشی با عنوان "راهبردهای دولت زمینه ساز در توسعه پایدار طوع و رغبت مهدوی" مطالبی ازجمله، زمینه سازی طوع و رغبت، حقیقت طلوع و رغبت، جامعه ایده آل، ملاک جامعه مهدوی، مخاطبان ترغیب، موضوع بندی ترغیب، استدلال پذیری ظهور، هنرمداری و رسانه مندی ترغیب مهدوی، دولت زمینه ساز و ترغیب مهدوی مورد بررسی قرار گرفته است.

کتاب: چگونه میلیونر شویم : نویسنده برایان تریسی را راضیه کیخااز اعضای کتابخانه ارائه کرد
همه دوست دارند که ثروتمند شوند .بعضی از افراد فقط نمی دانند که از کجا شروع کنند شما میتوانید به شیوه خودتان ثروتمند شوید و میتوانید از همین امروز شروع کنید این توصیه های کاربردی باعث میشود که شما مسیرتان را به سوی میلیونر شدن در ذهن تان تجسم کنید و شما را قادر میسازد تا اهدافی برای خود تعیین کنید تا اینکه نسبت به آن درامدی که تا بحال آرزویش را داشته اید در آمد بیشتری داشته باشید در اینجا شش تمرین متفاوت ارائه میگردد که با استفاده از انها میتوانید در ذهن تان تصور کنید که چگونه میتوانید به تمکن مالی دست یابید و میلیونر شوید1. چگونه درامدتان را بیشتر کنید2. تعیین هدف3.رسیدن به تمکن مالی4.آینده را پیش بینی کنید5.چگونه با استفاده از تکنیک اندیشه گشایی میلیونر شویم6پولتان را پس انداز کنید و میلیونر شوید
 
 
کتاب: عباس دست طلا   نویسنده محبوبه معراجی پور                                                                                                                                                              معرفی توسط مریم نشاط پور (کتابدار )                                                                                                                                          این کتاب نگاهی به عملکرد بسیجیان فنی و تعمیر کار واحد پشتیبانی و تدارکات سپاه پاسداران در دوران هشت سال دفاع مقدس دارد.
خاطره نگار اثر، ماجرا ها را از زمانی که کمتر از دو ماه از آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران گذشته، آغاز می کند. عباس علی باقری با مروری کوتاه بر زندگی اش و دودلی های خود برای حضور در جبهه ها، از زمانی می گوید که تصمیم می گیرد برای دو هفته به جبهه برود و ببیند در آن جا چه کاری از دستش برمی آید.
بخش دیگری از کتاب «عباس دست طلا» به ماجرای حضور خانواده باقری در اهواز و منطقه جنگی اختصاص دارد. فعالیت های وی تا پایان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران ادامه پیدا می کند و مهارت او در تعمیر خودرو ها باعث می شود تا به او لقب عباس دست طلا را بدهند.
 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۳۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی