وبلاگ کتابخانه عمومی آیت الله کفعمی زاهدان

( آدرس: زاهدان-خیابان آزادی-جنب شهرداری مرکزی- 05433222448)

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

وبلاگ کتابخانه عمومی آیت الله کفعمی زاهدان

( آدرس: زاهدان-خیابان آزادی-جنب شهرداری مرکزی- 05433222448)

لیله الرغائب را دریابیم

پنجشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۵، ۰۸:۲۷ ق.ظ

از جمله شبهای بزرگ و با عظمت ماه رجب شب جمعه اول این ماه است.معروف به لیلة الرغائب، اعمال مخصوصی در این شب ذکر شده که به واسطه آن اعمال برکات و پاداش فراوان بر انسان سرازیر می‏شود.

 

نماز لیلة الرغایب: اولین شب جمعه ی ماه رجب (به شرطی که جمعه یکم رجب نباشد!)

مطابق توصیه رسول خدا ص؛ اولین پنجشنبه از ماه رجب را روزه می گیری؛ -روزه مستحبی- بعد از مغرب و اگر روزه هستید بعد از افطار؛ بین نماز مغرب و عشاء ۶ نماز دور کعتی (جمعا ۱۲رکعت)به این تکیفیت بخوانید:

در هر رکعت؛ یک مرتبه سوره حمد، سه مرتبه سوره قدر، دوازده مرتبه سوره توحید خوانده شود.

پس از سلامِ نماز ششم، هفتاد بگویید:  "اللهم صل علی محمد النبی الامی و علی آله" 

سپس در حال سجده هفتاد بار بگویید: "سبوحٌ قدوسٌ رب الملائکة والروح" 

پس از سجده، هفتاد بار بگویید: "رب اغفر وارحم و تجاوز عما تعلم انک انت العلی الاعظم"

دوباره به سجده رفته و هفتاد مرتبه ذکر "سبوح قدوس رب الملائکة والروح" 

حالا وقت بیان حاجت هاست با دلی پر امید بگویید و حتما در دعاها و درخواست های فارسی تاکید کنید "با عافیت" و صلوات چاشنی همیشگی دعاهایمان باشد. ان شاء الله به استجابت می رسد.

التماس دعا

پیامبر اکرم( صلی الله علیه و آله) در فضیلت این نماز می فرماید: کسی که این نماز را بخواند، شب اول قبرش خدای متعال ثواب این نماز را با زیباترین صورت و با روی گشاده و درخشان و با زبان فصیح به سویش می فرستد. پس او به آن فرد می‌گوید: ای حبیب من، بشارت بر تو باد که از هر شدت و سختی نجات یافتی.

میّت می‌پرسد تو کیستی؟ به خدا سوگند که من صورتی زیباتر از تو ندیده‌ام و کلامی شیرین تر از کلام تو نشنیده‌ام و بویی، بهتر از بوی تو نبوئیده‌ام. آن زیباروی پاسخ می‌دهد: من ثواب آن نمازی هستم که در فلان شب از فلان ماه از فلان سال به جا آوردی. امشب به نزد تو آمده‌ام تا حق تو را ادا کنم و مونس تنهایی تو باشم و وحشت را از تو بردارم و چون در صور دمیده شود و قیامت بر پا شود، من سایه بر سر تو خواهم افکند.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی