وبلاگ کتابخانه عمومی آیت الله کفعمی زاهدان

( آدرس: زاهدان-خیابان آزادی-جنب شهرداری مرکزی- 05433222448)

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

وبلاگ کتابخانه عمومی آیت الله کفعمی زاهدان

( آدرس: زاهدان-خیابان آزادی-جنب شهرداری مرکزی- 05433222448)

دوازدهمین سالگرد نهاد

سه شنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۴، ۰۹:۵۹ ق.ظ
علیرضا مختارپور: نهاد به وضعیت بهتری نسبت به گذشته رسیده است

دبیرکل نهاد در آیین گرامیداشت دوازدهمین سالروز تأسیس نهاد گفت: بسیار خوشحالم که نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور امروز آرام آرام به شأن اجتماعی خود و کتابدارن و همچنین موقعیت فرهنگی خود می‌رسد و تثبیت می‌شود.


به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور،‌ علیرضا مختارپور دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور روز یکشنبه شانزدهم اسفند در آیین گرامیداشت دوازدهمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به برگزاری دومین مراسم گرامیداشت سالروز تأسیس این نهاد، اظهار داشت: بسیار خوشحالم که نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور امروز آرام آرام به شأن اجتماعی خود و کتابدارن و همچنین موقعیت فرهنگی خود می‌رسد و تثبیت می‌شود.

وی در ادامه با ارائه گزارشی مختصر به مهم‌ترین اقدامات نهاد در سال جاری اشاره کرد و گفت: در سال 94 تعداد 135 کتابخانه به مجموعه کتابخانه‌های سراسر کشور اضافه شد؛ در دو نوبت از کتابداران در تهیه منابع نظرسنجی شد که مرحله دوم آن در حال انجام است. به این صورت آرام آرام نقش کتابداران در انتخاب منابع پر رنگ می‌شود و برای این کار نیازمند ارتقای سطح مطالعات کتابداران هستیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: راه‌اندازی مدرسه خواندن و اجرای دوره‌های مشاوره کتابدار و مهارت‌های قصه‌گویی از دیگر اقدامات انجام شده در این سال است که لوح فشرده دوره مقدماتی و پیشرفته مهارت‌های قصه‌گویی نیز به زودی برای کتابخانه‌های سراسر کشور ارسال خواهد شد.

مختارپور با اشاره به برگزاری نشست‌های «کتاب‌خوان» عنوان کرد: ان‌شاءالله تا پایان سال جاری بیش از 1000 نشست کتاب‌خوان در سراسر کشور برگزار می‌شود؛ برخی می‌پرسند که آیا برگزاری این نشست‌ها به واقع تأثیری هم خواهد داشت؟ من به این دوستان می‌گویم که اگر در هر نشست 50 نفر نشسته باشند، 50 هزار نفر از نزدیک شاهد معرفی کتاب‌های بسیاری بوده‌اند که این موضوع به خودی خود یک نتیجه و دستاورد مهم است.

وی بهبود نسبی وضعیت معیشتی کارکنان را از دیگر دستاوردهای نهاد در سال جاری دانست و گفت: با اینکه تا رسیدن به شرایط مطلوب هنوز فاصله داریم، اما در سال 94 شاهد بهبود نسبی در وضعیت معیشتی کتابداران هستیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی ادامه داد: آزمون استخدامی نهاد در سال 94 یکی از بی‌حاشیه ترین آزمون‌هایی بود که تا کنون برگزار شده و سعی کردیم که این آزمون بدون کوچک‌ترین دخالتی از سوی نهاد برگزار شود و تمام مسئولیت‌های برگزاری آن، به جز تعیین منابع را به طور کامل بر عهده سازمان سنجش گذاشتیم.

مختارپور در ادامه به نحوه ارتباط خود با کتابداران سراسر کشور پرداخت و گفت: تا کنون 41 هزار ایمیل از کتابداران سراسر کشور را شخصاً دریافت کرده و خوانده‌ام؛ این موضوع کمک می‌کند که ما بدانیم در کتابخانه‌های سراسر کشور چه مشکلاتی وجود دارد و چه اتفاقی می‌افتد. امروز ارتباط کتابداران با سطح تصمیم‌گیری در ستاد، در کمتر از 10 دقیقه میسّر می‌شود و بسیاری از این ایمیل‌ها که گاهی با خوشحالی، گاهی با قهر و گاهی با خشم برای من ارسال می‌شود، در تعیین خط مشی‌های ما موثر بوده‌اند.

وی با اشاره به سفرهای استانی خود، عنوان کرد: تا کنون به 21 استان کشور سفر کرده‌ام و 10 استان دیگر باقی مانده که قول داده‌ام به این استان‌ها نیز سفر کنم و ان‌شاءالله در اوایل سال آینده این کار را خواهم کرد. خدا را شاکرم و امروز با افتخار می گویم نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به وضع بهتری نسبت به سال‌های قبل رسیده است، و بابت تمام نقص‌های باقی مانده عذرخواهی می‌کنم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی