معرفی کتاب
سه شنبه, ۷ آذر ۱۳۹۶، ۰۸:۵۶ ق.ظ
کارمندان و کارگزاران٬ گروه بزرگی از افراد جامعه هستند که خانواده بزرگ دولت را تشکیل می دهند. آنان به مثابه بازوان پرتوان دولت در وزارتخانه ها و سازمان ها و عرصه های گوناگون دولت اسلامی را با انجام وظایف خود یاری می رسانند..این طیف عظیم همچون دیگر بخش های جامعه به تنناسب شغلی٬ مجموعه ای از ارزش ها و ضدارزش ها و بایدها و نبایدها دارند که با رعایت آنها نقش مفیدتری خواهند داشت. دراین زمینه این کتاب در سه فصل تدوین شده است:
فصل اول: کلیات
فصل دوم: ارزشها و ضدارزش های اداری
فصل سوم: احکام اداری
اکنون بخشی از این کتاب را از نظرتان میگذرانم:
نکته های اخلاقی در مدیریت
-
از سرزنش کردن دیگران در جمع٬ خودداری کنید.
-
انتقادپذیر باشید.
-
صبر و حوصله را از مهم ترین ارکان موفقیت تلقی کنید.
-
وقتی عصبانی هستید٬ درباره دیگران تصمیم گیری نکنید.
-
مسئولیت پذیر باشید.
-
آراسته و خوش بیان باشید و در جمع با انرژی و اشتیاق حاضر شوید.
-
موقع سخن گفتن با اعتماد به نفس به چشمان افراد نگاه کنید همیشه متبسم باشید.
-
همواره از الفاظ مؤدبانه بهره ببرید.
-
امین و رازدار باشید.
-
روی اشتباهات خود پافشاری نکنید و بی تعصب خطاهای خود را بپذیرید.
-
با آرامش و خونسردی به حرف های دیگران گوش کنید و برای صرفه جویی در وقت به طور مرتب حرف آنان را قطع نکنید.
-
تا صحت و سقم مسأله ای روشن نشده٬ کسی را مؤاخذه نکنید.
-
نسبت به وعده و وعیدهای خود پایبند باشید.
-
عیب جو و بهانه گیر نباشید و اجازه ندهید این دو صفت در شما به عادت مبدل گردد.
-
از اشتباهات خود درس بگیرید.
-
هیچ کس را دست کم نگیرید.
-
آرام و شمرده صحبت کنید.
و از همه مهم تر مثبت گرا باشید تا خود و سازمان شما پرانرژی و امیدوار باشند.
۹۶/۰۹/۰۷