وبلاگ کتابخانه عمومی آیت الله کفعمی زاهدان

( آدرس: زاهدان-خیابان آزادی-جنب شهرداری مرکزی- 05433222448)

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

وبلاگ کتابخانه عمومی آیت الله کفعمی زاهدان

( آدرس: زاهدان-خیابان آزادی-جنب شهرداری مرکزی- 05433222448)

جشنواره «نشان هدهد سفید» برگزار می‌شود

چهارشنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۷، ۰۳:۴۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، جایزه بزرگ خوانندگان کودک و نوجوان کتابخوان ایران با عنوان «نشان هدهد سفید» با هدف با هدف تقویت جریان تألیف و حمایت از آثار ایرانی به ویژه کودکان و نوجوانان و تشویق پدیدآورندگان و مولفان و همچنین معرفی کتاب‌های تألیفی برگزیده در کتابخانه‌های عمومی کشور، برگزار می شود.

معیار و ساز و کار انتخاب آثار برتر

انتخاب کتاب‌های برگزیده در این جایزه بزرگ بر اساس «تعداد امانت گرفته شدن هرکتاب بر اساس آمار کتابخانه های سراسر کشور»، «نظرات و آرای کتابداران خبره کتابخانه‌ها و کارشناسان در مورد هرکتاب» و «آرای هیات داوران ۱۰۰۰ نفره از کودکان و نوجوانان» خواهد بود.

به این منظور هر ساله از بین کتاب‌های کودک و نوجوانی که به قفسه‌های کتابخانه‌های عمومی راه یافته‌اند، بر اساس آمار کتاب‌هایی که بیشترین آمار امانت را داشته‌اند، ۱۵۰ عنوان کتاب در زمینه کودک و ۱۵۰ کتاب در زمینه نوجوان فهرست می شوند. کارشناسان کتاب و کتابداران خبره کتابخانه‌های عمومی به این ۳۰۰ کتاب، بر حسب نگاه کارشناسی و شاخص‌هایی مانند تاثیر، نحوه، اشتیاق مخاطب، ارزش های ادبی و حرفه ای و محتوای کتاب، امتیازی بین ۱ تا ۴ می دهند.

در ادامه ۳۰۰ کتاب فهرست شده در فضای مجازی قرارداده می شود و از مخاطبان کودک و نوجوان خواسته می‌شود که به کتاب‌ها از ا تا ۴ امتیاز بدهند. از بین دو فهرست ۱۵۰ تایی، بر اساس امتیازهای کتابداران خبره، کارشناسان و مخاطبان فضای مجازی، دو فهرست ۲۰ کتابی انتخاب می شود.

این ۴۰ کتاب در اختیار گروه هزار نفره داوران کودک نوجوان قرار می‌گیرد. داوران کودک و نوجوان بر اساس شیوه نامه و کاربرگ هایی که در اختیار دارند، به کتاب های مورد علاقه خود رای می دهند و در نهایت در هر زمینه به ۳ کتاب برگزیده که بیشترین آرای داوران کودک و نوجوان را کسب کرده باشد، نشان هدهد سفید اهدا می‌شود.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی