وبلاگ کتابخانه عمومی آیت الله کفعمی زاهدان

( آدرس: زاهدان-خیابان آزادی-جنب شهرداری مرکزی- 05433222448)

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

وبلاگ کتابخانه عمومی آیت الله کفعمی زاهدان

( آدرس: زاهدان-خیابان آزادی-جنب شهرداری مرکزی- 05433222448)

معرفی کتاب ادب نبوی (کتاب ماه آذر97)

سه شنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۳ ق.ظ

ادب نبوی -جلد اول


موضوع این کتاب سفارشات پیامبر اکرم (ص)به امیر مومنان (ع)است.آیت الله حاج اقا تهرانی به شرح مبسوط این حدیث پرداخته اند.ایشان می فرمایند:پیامبر (صلی الله علیه و آله )انسان کاملی است که جمیع اعمالشان موحدانه است و هیچ شائبه شرک و نفاق در آنها راه ندارد.و ایشان علی (علیه السلام ) را به ادب الهی تادیب فرموده اند.

در این کتاب اشاره شده که پیامبر اکرم (ص)که توسط خداوند متعال تربیت شده اند از دو شیوه مستقیم و غیر مستقیم به تربیت مومنان می پردازند. در این کتاب شیوه مستقیم تبیین شده.توصیه های رسول اکرم (ص)به امام علی (ع) در این حدیث شش مورداست که عبارتند از  توصیه به راستگویی,ورع ,خوف از خداوند ,گریستن از خوف خداوند,بخشش مال و جان در راه دین و اخذ سنت ایشان در نماز و روزه و صدقه.

در بخشی از این کتاب می خوانیم :

بهترین چیزی که در خزینه غیب خداست ,ولایت امام علی علیه السلام است که آنرا در بهترین جا -یعنی در خانه خودش گذاشت . ما چطور باید امانت داری بکنیم ؟نباید حب امام علی علیه السلام را در دلمان حفظ بکنیم ؟با چه چیزی حفظ بکنیم ؟با تبعیت از او .اگر تبعیت نباشد خیانت در امانت کردی .بهترین گوهر الهی را در دلت ضایع کردی و از بین بردی .این جزو اعتقادات ماست و بنده مکرر گفته ام و اعتقاد خودم این است که هرکس با حب امام علی علیه السلام از این عالم به عالم و نشئه دیگر منتقل شود و این امانت را تا حدودی داشته باشد اهل نجات است شبهه ای نیست .

بحث اینجاست که اگر خدای نکرده انسان بر اثر خیانت های عملی ای که کرده ,نوعی آلودگی برای خودش درست بکند,درقیامت و مراحل قبلش باید عذاب بکشد .چون بر اثر فشار هایی که در حین مرگ به او می آید امام علی علیه السلام را فراموش می کند .چه برسد به تصدیق ایشان .اینکه فشارهای سکرات موت چیست را نمی توانیم تصور کنیم .بعد هم عقبات در قیا

مت است .

در یک روایت دارد که شخص عاصی را که خائن در امانات الهی نسبت به اعضا و جوارح است ,به جهنم می برند.در جهنم مدت ها عذابش می کنند در تمام این مدت اسم پیغمبرش یادش می رود .بعد که مدت عذاب سر می آید , اسم پیغمبر به لطف الهی  یادش می آید. عجب رحمت واسعه ای است .وقتی این کثافات پاک می شود ,خدا به دلش نام پیغمبر را می اندازد. صدایش بلند میشود: وا محمدا .تا نام پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله از دهانش در می آید از جهنم خارجش می کنند .

ما طاقتش را داریم این مراحل را طی کنیم ؟!.من یک وقتی بحث برزخ کردم .در باب برزخ روایات متعدد داریم .خدا رحم کند .آنطور است که حضرت موسی بن جعفر علیه السلام فرموده اند,ما در قیامت دستتان را می گیریم اما حساب برزخ با خودتان است .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی