وبلاگ کتابخانه عمومی آیت الله کفعمی زاهدان

( آدرس: زاهدان-خیابان آزادی-جنب شهرداری مرکزی- 05433222448)

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

وبلاگ کتابخانه عمومی آیت الله کفعمی زاهدان

( آدرس: زاهدان-خیابان آزادی-جنب شهرداری مرکزی- 05433222448)











با حضور مسئولان استانی و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی؛ فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی در سیستان و بلوچستان تجلیل شدند آیین گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار با حضور مسئولان استانی و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان، آیین تقدیر از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی در استان  با حضور آیت الله سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان؛ محمد جوهرچی، مدیرکل پژوهش و نوآوری نهاد کتابخانه های عمومی کشور و جمعی از مدیران و مسئولان استانی در سالن اجتماعات پردیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار شد.

آیت الله سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان در این مراسم با اشاره به آموزه های دینی در اسلام گفت: در دین مبین اسلام اهل کتاب قابل احترام هستند. اسلام به عناوین مختلف بر مطالعه، کتابت و تفکر تاکید دارد و در آیات و روایات مختلف بر این امر اشاره شده است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سخنرانی های خود بر لزوم افزایش سرانه مطالعه در جامعه تاکید دارند و همواره از دستگاه های فرهنگی و تبلیغاتی خواسته اند تا به گسترش فرهنگ مطالعه اهتمام ویژه داشته باشند.

حامد زارعی، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان نیز در این مراسم ضمن تبریک ایام فرخنده هفته کتاب، افزایش فضای کتابخانه ای را یکی از اهداف اداره کل کتابخانه های عمومی استان دانست و گفت: قبل از انقلاب تنها ۷ باب کتابخانه در استان وجود داشت. که این تعداد در حال حاضر به ۶۱ باب کتابخانه نهادی و ۱۴ باب کتابخانه مشارکتی رسیده است.

وی افزود: مراحل اولیه احداث کتابخانه عمومی استاندارد زاهدان انجام شده است و کار ساخت بزرگترین کتابخانه عمومی استان با زیربنای ۳۰۰۰ متر به زودی آغاز خواهد شد. امید است در آینده ای نزدیک بستری مناسب برای دسترسی همه افراد جامعه به کتاب حتی در دورترین نقاط استان فراهم شود تا افراد بتوانند بدون دغدغه از  منابع کتابخانه ای استفاده کنند.

محمد جوهرچی، مدیرکل پژوهش و نوآوری نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز در این مراسم با اشاره به شعار «حال خوش خواندن» گفت: باید بستری فراهم شود تا حال خوش خواندن در جامعه تحقق یابد.

وی پیوند مردم با کتاب و کتابخوانی را از اهداف نهاد کتابخانه های عمومی دانست و گفت: در طرح های پژوهشی نهاد کتابخانه های عمومی، راه های ایجاد علاقه به مطالعه بین اقشار مختلف جامعه مورد مطالعه قرار می گیرد.

مدیرکل پژوهش و نوآوری نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: در سال جاری بخشی از کارهای پژوهشی نهاد کتابخانه های عمومی به استان سیستان و بلوچستان اختصاص خواهد یافت.

وی خدمات دهی به افراد با نیازهای ویژه و کم توانان و افراد سالخورده را یکی از برنامه های کتابخانه های عمومی دانست و گفت: امید است اقدامات نهاد کتابخانه های عمومی کشور حال خوش خواندن را در جامعه ایجاد کند.

گفتنی است، در این مراسم از کتاب «بزم باران» نوشته سعید عاکف رونمایی شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی