وبلاگ کتابخانه عمومی آیت الله کفعمی زاهدان

( آدرس: زاهدان-خیابان آزادی-جنب شهرداری مرکزی- 05433222448)

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

وبلاگ کتابخانه عمومی آیت الله کفعمی زاهدان

( آدرس: زاهدان-خیابان آزادی-جنب شهرداری مرکزی- 05433222448)

زندگانی حضرت زینب کبری(س) از ولادت تا شهادت

پنجشنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۶، ۰۳:۴۱ ب.ظ
6009080106._SS_240_
حضرت زینب کبری (س) دومین بانوی بزرگ از اهل بیت محمدی (ص) است، که زندگی شریفش پر از فضایل و کرامات بوده و اسباب عظمت و بزرگی و قداست و معنویت در آن موج می زند و وجود پر برکتش انباشته از توانایی ها و استعدادها و قابلیت ها و عوامل پیشرفت و ترقی است.
از این جهت هر صفحه از صفحات زندگی نورانی اش زمینه ی مناسب و شایسته ای برای تحقیق و بررسی است که از یک جهت مطالعه زندگی آن حضرت از با فضیلت ترین انواع عبادات و راه های تقرب به خداوند سبحان به شمار می رود و از جهتی دیگر تدبر و تفکر در نکات تاریخی که از زندگی این بانوی بزرگ به ما رسیده است درسهای سودمندی به انسان می دهد، که در بسیاری از شئون مختلف زندگی به کار می آید.
کتاب "زندگانی حضرت زینب(س) از ولادت تا شهادت" به قلم مرحوم آیت الله سید محمد کاظم قزوینی، به زبان عربی نوشته شده و محمد اسکندری آن را به فارسی ترجمه کرده است.
این کتاب که در برگیرنده بیست فصل است، توسط انتشارات مهر یاس شمیم، در 424 صفحه به طبع رسیده است.
در بخشی از این کتاب آمده است:
هنگامی که حضرت زینب (س) متولد شد و پیامبر اکرم بر آن آگاهی یافت، به خانه دختر بزرگوارش حضرت فاطمه سلام الله علیها آمد و فرمود: دختر عزیزم نوزادت را به من بده"
وقتی حضرت زهرا نوزاد را آورد رسول خدا (ص) او را در آغوش گرفت و به سینه ی مبارک خود چسباند آنگاه صورت شریفش را بر صورت او نهاد و با صدای بلند گریه ی شدیدی نمود، به گونه ای که اشک مبارکش بر گونه هایش جاری شد.
فاطمه (س) فرمود: خداوند چشمانت را گریان نکند ای پدر! چرا گریه میکنی؟
رسول خدا فرمود:" دختر عزیم ای فاطمه، این دختر به بلاهای بسیاری گرفتار خواهد شد و مصائب و حوادث تلخی بر او وارد خواهد شد، ای جگر گوشه من ! و ای نور چشمانم! هر کس بر او و مصیبت هایش گریه کند، ثوابی مانند ثواب گریه بر دو برادر بزرگوارش را خواهد داشت" سپس حضرت او را زینب نام نهاد.
 
برای تهیه این کتاب به کتابخانه های عمومی مراجعه فرمایید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۱/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی