وبلاگ کتابخانه عمومی آیت الله کفعمی زاهدان

( آدرس: زاهدان-خیابان آزادی-جنب شهرداری مرکزی- 05433222448)

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

وبلاگ کتابخانه عمومی آیت الله کفعمی زاهدان

( آدرس: زاهدان-خیابان آزادی-جنب شهرداری مرکزی- 05433222448)

معرفی کتاب تحصیلات با طعم شکلات

دوشنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۶، ۰۷:۵۸ ق.ظ


تحصیلات با طعم شکلات: راهکارهای افزایش مطالعه
نوشته ابوالفضل ابراهیمی
انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره(
۶۲ صفحه


هدف این کتاب بررسی و ارائه راهکارهای عملی جهت افزایش انگیزش تحصیل است. درواقع مؤلف برای پاسخ به پرسش‌های دانشجویان و طلاب در زمینه موفقیت تحصیلی به بسط و توضیح پیشنهاداتی پرداخته است. با توجه به اینکه توصیه‌های کاربردی نیازمند پشتوانه نظری است؛ لذا ابتدا بخش‌های نظری مربوط توضیح داده‌شده و به دنبال آن کاربست‌های آن آمده است.

کتاب به لحاظ محتوایی به سه بخش تقسیم شده ‌است. قسمت ابتدایی کتاب، به توضیح مفهوم انگیزش و رویکردهای مختلف نظری به این موضوع می‌پردازد؛ سه بخش اصلی کتاب با توجه به زمان یادگیری یعنی آغاز، طول دوره و پایان یادگیری تفکیک شده‌ است. در هر یک از فصل‌ها عوامل مختص به زمان یادگیری مربوط ارائه می‌شود؛ بدین‌صورت که هر عامل جداگانه طرح می‌شود و راهکارهای عملی همان عامل نیز به‌دنبال آن می‌آید.

با توجه به مباحث مطرح‌شده، مخاطب این کتاب تنها دانشجویان و طلاب نخواهند بود؛ بلکه دانش‌آموزان دبیرستان نیز می‌توانند مطالب این کتاب را در جهت موفقیت تحصیلی به‌کارگیرند. اولیا و مشاورین مقاطع دبیرستان هم از مخاطبان فعال کتاب محسوب می‌شوند که می‌توانند نکات کاربردی کتاب را در برنامه‌ریزی تحصیلی دانش‌آموزان به‌کارگیرند و در موفقیت آنان تأثیر چشم‌گیری بگذارند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۱/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی